lørdag 20. oktober 2012

[ DIY GRESSKAR ]


Det nærmer seg Halloween, og her i huset er vi opptatt av tradisjoner! Da jeg var liten, var det lite feiring av Halloween, men vi har alltid hatt høsttakkefest og feiret høstens avlinger :)

Nå som jentene har blitt større, har selvfølgelig en ny tradisjon sneket seg inn, sakte men sikkert, og i går hadde vi en veldig hyggelig gresskar-kveld hos min storebror. Hans svigerinne fra USA var der som eksperthjelp, og gresskarene ble finere enn de vi har laget tidligere kan man si!!

Jeg elsker å lære nye ting, og derfor deler jeg en liten DIY Gresskar med dere lesere:
Gresskaret kjøpte vi i matbutikken - det er billigere enn f.eks Plantasjen, da de tar kg.pris og ikke pr.stk.

  • Du starter med å skjære ut toppen - pass på å skjær på skrå og ikke rett ned i gresskaret, slik at toppen du skjærer ut blir liggende godt oppå når du er ferdig, og ikke detter ned i gresskaret.
  • Fjern all innmaten, ved å skrape den ut - jeg brukte is skje.
  • Print til gresskarene finner du på nettet bl.a her!
  • Klipp rundt printet, og tape det fast til gresskaret.
  • Bruk en tegnestift, og prikk hull langs markeringene på prinet - tett i tett.
  • Ta bort prinetet og skjær rundt de prikkede linjene....









Da er det bare å prøve selv! Har du egen blogg, er det veldig
 hyggelig om du linker til meg, sånn at jeg kan se resultatet,
 og andre kan se min DIY :) Lykke til

Beppeklem


3 kommentarer:

  1. Så flotte de ble, kanskje jeg skal prøve meg på det i år? Klem

    SvarSlett
  2. imponerende! spørs om noen tør komme innom dokker på dagen dersom disse skumle gresskarene pynter inngangspartiet ;)

    SvarSlett
  3. Kjempe kule gresskar du har laget. Jeg gleder meg til å lage til neste år :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Hver enkelt betyr mye for meg, og alltid gøy å se hvem som er innom på bloggen!!