torsdag 25. april 2013

[ LOPPISFUNN TIL JENTEROMMET ]

Her går det i hundre for tiden føler jeg, og ser med skrekk at kalenderen for mai, allerede er godt utfylt med både avslutninger, konfirmasjoner, bursdager og reise til Italia.

I tillegg har jeg et sterkt ønske om å gjøre om litt på barnerommene, og få inn flere farger!!
Da vi bygde huset og flyttet inn, ble valgene mange, og det måtte plutselig skje fort, så IKEA ble en god støttespiller.

Nå etter tre år, ser jeg at jeg er litt lei av alt det hvite, og alle rette kanter. Jentene skal utfolde seg og være kreative - noe som er veldig viktig for meg!!

Lekene skal være godt tilgjengelige, men trenger absolutt ikke flyte rundt på gulvet!

Sist uke var ble det åpnet ny bruktbutikk i Sandefjord, til manges glede. Jeg var der på åpningsdagen, men desverre var mye fint solgt før jeg rakk å komme....

På vei til byen svinget jeg og lillegull innom en annen bruktbutikk, som jeg nesten aldri er innom, og der stod kommoden jeg har letet etter. Ikke bare det, men den var allerede malt, så jeg slipper å stresse med malekosten - frem til sommeren iallefall.

Nå har lillegull fått ny kommode til lekene, istedenfor den hvite lekebenken fra IKEA, og vi er begge veldig fornøyde!!

Bildet er hentet fra Instagram, som desverre har fått litt mere plass en bloggen for tiden - men gud så inspirerende :)





4 kommentarer:

  1. Hei Beppe
    Så kjempekoselig jenterom og kommoden passet så fint inn. I blant er man heldig på bruktbutikk-toktene! Men du verden hvor ofte en går tomhendt ut også fra den store gjenbruksbutikken,men det er kanskje bra.. så vi ikke fyller opp husene våres til taket.
    Måtte smila av kommentaren din om at søsteren min og jeg er så ulike. Ja, vi er ulike i sinn og skinn. En gang jeg kom på biblioteket da søsteren min jobbet der, sa en av hennes kolleager som ikke hadde hilst på meg tidligere "Jøss, har de funnet deg på torget tro?"
    Deilig med sol i vår by!
    Glad helg til deg og dine!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. hei på deg!!
    så fin kommode du fant!! og så greit at den var ferdig malt! Gøy når man kommer over noe man trenger! I morgen er det stort loppemarket og auksjon her....Trenger ingenting, men kjenner jeg meg selv rett, står jeg nok utenfor når de åpner....
    Veldig koselig seng på barnerommet!
    Ha en kjempefin helg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  3. Fin:) jasså du va innom Bruktn du også på åpningen. Masse fint der ja. Fant noen småskatter på loppis i dag også på Varden ungd. skole. Morro morro :) God helg!

    SvarSlett
  4. Slike bruktfunn er så kjekke, møbler som bare må vaskes av og kan settes rett inn:)
    Jeg har ikke vært så heldig enda og leter fortsatt etter et skap til stua. For jeg bytter ut de skarpe kantene for tiden jeg også, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg ønsker - sikkert derfor det tar tid;D

    Instagram er lett avhengighetsskapende og det tar mer plass enn bloggen her og. Men jeg prøver å komme meg tilbake i bloggeform - er kjekt å oppholde seg her inne også:)

    Ha en fin søndag kjære du
    god klem:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Hver enkelt betyr mye for meg, og alltid gøy å se hvem som er innom på bloggen!!